هنرستان

عکاسی دیجیتال

هنرستان عکاسی دیجیتال آگه

رشته عکاسی چیست ؟
عکاسی به فرایند ثبت تصاویر به‌وسیلهٔ دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور، مانند نگاتیو (فیلم) یا سنسور الکترونیکی، گفته می شود. الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور (هالوژن نقره یا سنسور) تاثیر می‌گذارد و باعث ثبت تصاویر می شود.
 
عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است. عکاسی به عنوان یک پدیده علمی متولد شد و به شکل یک صنعت گسترش یافت و همچنین جنبه های هنری هم در آن ظهور کرد. صنعت عکاسی برروی کاغذ حساس در سال 1839 میلادی بوجود آمد و در سال 1841 میلادی پلاک های شیشه برای عکاسی اختراع گردید.
 
بیشتر مردم معتقدند که رشته ی عکاسی یک رشته تجربی است و افراد می توانند با یک دوره کوتاه مدت آن را یاد بگیرند و از اینکه این هنر به عنوان یک رشته آکادمیک در دانشگاه تدریس می شود تعجب می کنند. اما کسانی که در این رشته تحصیل می کنند و اساتید این رشته نظرشان متفاوت است.
 
نظر آنها بر این است که استودیوهای عکاسی به حرفه عکاسی می پردازند ولی دانشگاه هنر عکاسی را به دانشجویان آموزش می دهد. کسانی که در رشته عکاسی تحصیل می کنند با فنون مختلفی در این زمینه آشنا می شوند و با رشته های مختلف عکاسی از جمله عکاسی خبری، تبلیغاتی، علمی، طبیعت و پرتره آشنا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا